Wyciąg z rejestru zmian - 07 lut 2019 (09:18)
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku zwanej dalej „Filharmonią w Słupsku” określa zakres działania, strukturę organizacyjną, podział czynności i odpowiedzialność osób pełniących funkcje kierownicze w Instytucji oraz jej komórek organizacyjnych.
§ 2
Polska Filharmonia „Sinfonia Baltica” w Słupsku działa na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (wraz z późniejszymi zmianami), Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 3 października 2012 r. w sprawie wynagradzania pracowników kultury oraz uchwały nr XLII/538/05 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 29 czerwca 2005 roku w sprawie zmiany nazwy Państwowej Orkiestry Kameralnej i Teatru Impresaryjnego w Słupsku oraz zmian w statucie tej instytucji.
§ 3
Podstawowym przedmiotem działalności Filharmonii w Słupsku jest:
tworzenie i upowszechnianie kultury,
kreowanie interesujących zjawisk artystycznych,
zapoznawanie odbiorców z najciekawszymi przedsięwzięciami artystycznymi z kraju i zza granicy,
Edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę.
Realizacja powyższych zadań oparta jest na planach repertuarowych i zamierzeniach programowo - artystycznych.
Filharmonia w Słupsku w Słupsku może prowadzić działalność impresaryjną oraz fonograficzną.
§ 4
Filharmonią w Słupsku w Słupsku kieruje Dyrektor Instytucji zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa oraz w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
§ 5
W skład Instytucji wchodzą:
zespół artystyczny Filharmonii w Słupsku,
impresariat artystyczny Filharmonii w Słupsku,
księgowość,
sekcja techniczna,
sekcja gospodarcza (obsługa),
gł. specjalista d/s. pracowniczych i archiwum,
gł. specjalista d/s. ekonomicznych i organizacji,
specjalista d/s. promocji i reklamy.
II. Dyrektor Filharmonii w Słupsku
§ 6
Dyrektor Filharmonii w Słupsku :
programuje i kieruje działalnością Instytucji,
reprezentuje Instytucję na zewnątrz,
wydaje zarządzenia regulujące działalność poszczególnych komórek instytucji i stanowisk pracy,
czuwa nad racjonalną gospodarką zatrudnienia i funduszami Filharmonii w Słupsku,
przyjmuje, przenosi, zaszeregowuje i zwalnia pracowników,
współdziała ze związkami zawodowymi i twórczymi w Filharmonii w Słupsku,
powołuje i odwołuje Radę Artystyczną orkiestry Filharmonii w Słupsku.
§ 7
Dyrektorowi podlegają bezpośrednio:
pełnomocnicy,
główny księgowy,
kierownik impresariatu,
kierownik administracyjno - techniczny,
gł. specjalista d/s. Pracowniczych,
zespół artystyczny Filharmonii w Słupsku.
III. Rada Artystyczna
§ 8
Na podstawie Rozdz. III § 6. Statutu Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku Radę Artystyczną orkiestry Filharmonii w Słupsku powołuje i odwołuje Dyrektor.
Rada Artystyczna jest organem doradczym Dyrektora w sprawach związanych z działalnością artystyczną orkiestry.
Rada Artystyczna bierze udział w przesłuchaniach muzyków przyjmowanych do orkiestry.
W skład Rady Artystycznej wchodzi 6 osób. Z tego 2 powoływane są przez Dyrektora Filharmonii, a 4 osoby wybierane przez członków Orkiestry.
Skład Rady Artystycznej powoływany jest każdorazowo zarządzeniem Dyrektora.
Kadencja Rady Artystycznej trwa nie dłużej niż 4 lata.
Pracą Rady Artystycznej kieruje Dyrektor Filharmonii w Słupsku jako jej przewodniczący.
Posiedzenia Rady Artystycznej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
§ 9
Pełnomocników powołuje i odwołuje Dyrektor.
§ 10
Pełnomocnicy reprezentują Instytucję w zakresie upoważnienia udzielonego mu przez Dyrektora.
§ 11
Pełnomocnikowi – Gł. specjaliście d/s. ekonomicznych i organizacji podlegają:
kierownik administracyjno - gospodarczy,
pracownicy sekcji technicznej,
pracownicy sekcji gospodarczej.
§ 12
Zakres działania i obowiązków głównego księgowego reguluje:
ustawa z dnia 29.09.1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002r. nr 76, poz. 694 ze zm.),
ustawa z dnia 26.06.1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 1998r. nr 21, poz. 94 ze zm.),
ustawa z dnia 06.06.1997r. – Kodeks karny (Dz.U. nr 88, poz. 553 ze zm.),
ustawa z dnia 10.09.1999r. – Kodeks karny skarbowy (Dz.U. nr 83, poz. 930 ze zm.).
§ 13
Sekcją księgowości kieruje główny księgowy, któremu bezpośrednio podlegają:
zastępca głównego księgowego,
inni pracownicy księgowości.
§ 14
Do zadań sekcji księgowości należy:
obsługa finansowo – księgowo - rachunkowa Instytucji, a w tym:
prowadzenie ewidencji księgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
prowadzenie operacji rozliczeń finansowych,
opracowanie planów finansowych,
prowadzenie kasy, zasiłków chorobowych i rodzinnych, rachuby płac,
rozliczenia z tytułu podatków,
prawidłowe naliczanie funduszy inwestycji,
sporządzanie bilansu i sprawozdań finansowych w ustalonych terminach,
rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych,
współpraca z bankami w zakresie prawidłowej gospodarki finansowej Instytucji.
§ 15
Impresariatem artystycznym Filharmonii w Słupsku kieruje Kierownik Impresariatu – Pełnomocnik ds. artystycznych.
§ 16
Kierownikowi Impresariatu artystycznego Filharmonii w Słupsku podlegają bezpośrednio:
technik – plastyk,
bileterki, szatniarki,
przedstawiciele straży pożarnej,
specjalista ds. promocji i reklamy,
pracownicy impresariatu.
§ 17
Z Kierownikiem Impresariatu artystycznego Filharmonii w Słupsku współpracują:
montażyści sceny,
technik – elektryk,
technik – akustyk,
bibliotekarz orkiestry,
inspektor orkiestry,
intendent hotelu pracowniczego.
§ 18
Do zadań Impresariatu artystycznego Filharmonii w Słupsku należy:
organizowanie koncertów i innych wydarzeń artystycznych,
opracowywanie i realizacja wydawnictw reklamowych oraz wszelkich działań związanych z reklamą koncertów,
sporządzanie harmonogramu pracy Impresariatu, przygotowywanie i organizacja koncertów w terenie,
organizacja imprez o szerszym zasięgu /np. festiwale i przeglądy/,
stała współpraca z prasą, radiem i telewizją,
współpraca z amatorskim ruchem artystycznym,
archiwizowanie osiągnięć artystycznych,
organizowanie warsztatów artystycznych,
upowszechnianie działalności estradowej /recitale, kabarety, etc./,
sprzedaż biletów.
§ 19
W skład sekcji technicznej wchodzą:
montażyści sceny,
technik – elektryk,
technik - akustyk.
§ 20
Do zadań sekcji technicznej należy:
organizacja obsługi sceny, konserwacja i remonty bieżące wszystkich maszyn i urządzeń,
zabezpieczenie należytego funkcjonowania wszystkich urządzeń technicznych sceny /mechanicznych, elektrycznych, akustycznych/,
zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa osób przebywających na scenie,
organizacja i przeprowadzanie prób technicznych,
dbanie o porządek na scenie i jej zapleczu,
współpraca z inspektorem orkiestry.
§ 21
W skład sekcji gospodarczej wchodzą:
pracownik gospodarczy,
konserwator,
portierzy,
pracownik gospodarczy – sprzątaczka,
intendent hotelu pracowniczego.
Ww pracownicy podlegają kierownikowi administracyjno – gospodarczemu.
§ 22
Do zadań sekcji gospodarczej należy:
1) nadzór gospodarczy nad majątkiem ruchomym i nieruchomym Filharmonii w Słupsku,
2) prowadzenie ewidencji majątkowej,
3) administrowanie nieruchomościami Filharmonii w Słupsku,
4) administrowanie budynkami Filharmonii w Słupsku,
5) zabezpieczanie transportu na wyjazdy orkiestry Filharmonii w Słupsku ,
6) prowadzenie spraw związanych z remontami i inwestycjami obiektów Filharmonii
w Słupsku i nadzorowanie ich,
7) dbałość o czystość pomieszczeń i warunki pracy pracowników zgodnie z wymogami
BHP,
8) prowadzenie hotelu Filharmonii w Słupsku i nadzorowanie prawidłowości jego
funkcjonowania,
9) czuwanie nad przestrzeganiem obowiązków pracowniczych przez podległy personel,
10) zaopatrywanie Filharmonii w Słupsku w niezbędne materiały i urządzenia oraz sprzęt,
11) współpraca z księgowością.
§ 23
Do zadań pracownika kadr należy:
prowadzenie indywidualnych teczek akt osobowych,
opracowanie planów urlopów pracowniczych,
kontrola dyscypliny pracy,
wystawianie świadectw pracy, opinii, zaświadczeń etc.
terminowe sporządzanie dokumentów związanych z angażowaniem pracowników, w tym umów o pracę oraz rozwiązywaniem tych umów,
kontrola zgodności wynagrodzeń obowiązujących zgodnie z przepisami płacowymi,
prowadzenie sprawozdawczości i statystyki zatrudnienia,
prowadzenie zakładowego archiwum.
§ 24
Prawa i obowiązki pracowników Instytucji regulują: Regulamin Pracy, Regulamin Wynagradzania oraz Kodeks Pracy i przepisy wykonawcze do Kodeksu Pracy.
§25
Niniejszy Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem 1 września 2014 r., uchylając jednocześnie poprzednio obowiązujący z dnia 9 lipca 2012 roku.
Słupsk, 29.08.2014 r.