REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku określa zakres działania, podział czynności i odpowiedzialność osób pełniących funkcje kierownicze w Instytucji oraz jej komórek organizacyjnych.
§ 2
Polska Filharmonia „Sinfonia Baltica” w Słupsku działa na podstawie ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (wraz z późniejszymi zmianami) oraz uchwały nr XLII/538/05 Rady miejskiej w Słupsku z dnia 29 czerwca 2005 roku, w sprawie zmiany nazwy Państwowej Orkiestry Kameralnej i Teatru Impresaryjnego w Słupsku oraz zmian w statucie tej instytucji.
§ 3
- Podstawowym przedmiotem działalności PF w Słupsku jest:
- tworzenie i upowszechnianie kultury,
- kreowanie interesujących zjawisk artystycznych,
- zapoznanie odbiorców z najciekawszymi przedsięwzięciami artystycznymi z kraju
i zza granicy, - edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę.
- Realizacja powyższych zadań oparta jest na planach repertuarowych i zamierzeniach
programowo-artystycznych.
- PF w Słupsku może prowadzić działalność impresaryjną oraz fonograficzną.
§ 4
PF „Sinfonią Balticą” w Słupsku kieruje Dyrektor Instytucji zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa oraz w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
§ 5
W skład Instytucji wchodzą:
- zespół artystyczny Filharmonii,
- impresariat artystyczny Filharmonii
- księgowość
- sekcja techniczna
- sekcja gospodarcza (obsługa)
- gł. specjalista d/s. pracowniczych i archiwum
- gł. specjalista d/s. ekonomicznych i organizacji
- specjalista d/s. promocji i reklamy
II. Dyrektor Instytucji
§ 6
Dyrektor Instytucji:
1/ programuje i kieruje działalnością Instytucji,
2/ reprezentuje Instytucję na zewnątrz tj. w stosunku z innymi przedsiębiorstwami, instytucjami, władzami i osobami prawnymi,
3/ wydaje zarządzenia regulujące działalność poszczególnych komórek instytucji i stanowisk pracy,
4/ czuwa nad racjonalną gospodarką zatrudnienia i funduszami Instytucji,
5/ przyjmuje, przenosi, zaszeregowuje i zwalnia pracowników,
6/ współdziała ze związkami zawodowymi i twórczymi w Instytucji,
7/ powołuje i odwołuje Radę Artystyczną orkiestry PF „Sinfonia Baltica” w Słupsku.
§ 7
Dyrektorowi Instytucji podlegają bezpośrednio:
1/ pełnomocnicy,
2/ główny księgowy
3/ kierownik impresariatu
4/ gł. specjalista d/s. ekonomicznych i organizacji
5/ gł. specjalista d/s. pracowniczych
6/ zespół artystyczny Filharmonii
III. Rada Artystyczna
§ 8
- Na podstawie Rozdz. III § 6. Statutu Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku Radę Artystyczną orkiestry Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica w Słupsku powołuje i odwołuje Dyrektor.
- Rada Artystyczna jest organem doradczym Dyrektora w sprawach związanych z działalnością artystyczną orkiestry.
- Rada Artystyczna bierze udział w przesłuchaniach muzyków przyjmowanych do orkiestry.
- W skład Rady Artystycznej wchodzą przedstawiciele orkiestry wybierani przez muzyków i akceptowani przez Dyrektora oraz z urzędu: koncertmistrz i inspektor orkiestry.
- Skład Rady Artystycznej powoływany jest każdorazowo zarządzeniem Dyrektora.
- Kadencja Rady Artystycznej trwa nie dłużej niż 4 lata.
- Pracą Rady Artystycznej kieruje Dyrektor Filharmonii jako jej przewodniczący.
- Posiedzenia Rady Artystycznej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
IV. Pełnomocnicy
§ 9
Pełnomocników powołuje i odwołuje Dyrektor Instytucji.
§ 10
Pełnomocnicy reprezentują Instytucję w zakresie upoważnienia udzielonego mu przez Dyrektora Instytucji.
§ 11
Pełnomocnikowi – Gł. specjaliście d/s. ekonomicznych i organizacji podlegają:
1/ kierownik administracyjno-gospodarczy,
2/ pracownicy sekcji technicznej,
3/ pracownicy sekcji gospodarczej.
V. Główny księgowy
§ 12
Zakres działania i obowiązków głównego księgowego reguluje:
- ustawa z dnia 29.09.1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002r. nr 76, poz. 694 ze zm.),
- ustawa z dnia 26.06.1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 1998r. nr 21, poz. 94 ze zm.),
- ustawa z dnia 06.06.1997r. – Kodeks karny (Dz.U. nr 88, poz. 553 ze zm.),
- ustawa z dnia 10.09.1999r. – Kodeks karny skarbowy (Dz.U. nr 83, poz. 930 ze zm.).
VI. Księgowość
§ 13
Sekcją księgowości kieruje główny księgowy, któremu bezpośrednio podlegają:
- zastępca głównego księgowego,
- inni pracownicy księgowości.
§ 14
Do zadań sekcji księgowości należy:
1/ obsługa finansowo – księgowo - rachunkowa Instytucji, a w tym:
- prowadzenie ewidencji księgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie operacji rozliczeń finansowych,
- opracowanie planów finansowych,
- prowadzenie kasy, zasiłków chorobowych i rodzinnych, rachuby płac,
- rozliczenia z tytułu podatków,
- prawidłowe naliczanie funduszy Inwestycji,
- sporządzanie bilansu i sprawozdań finansowych w ustalonych terminach,
- rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych,
- współpraca z bankami w zakresie prawidłowej gospodarki finansowej Instytucji.
VII. Impresariat artystyczny Filharmonii
§ 15
Impresariatem artystycznym kieruje Filharmonii Kierownik Impresariatu – Pełnomocnik
ds. artystycznych.
§ 16
Kierownikowi Impresariatu artystycznego Filharmonii podlegają bezpośrednio:
1/ organizatorzy imprez artystycznych,
2/ plastyk,
3/ bileterki, szatniarki
4/ przedstawiciele straży pożarnej,
5/ specjalista ds. promocji i reklamy,
6/ pracownicy impresariatu.
§ 17
Z Kierownikiem Impresariatu artystycznego Filharmonii współpracują:
1/ montażyści sceny,
2/ elektryk,
3/ akustyk,
4/ bibliotekarz orkiestry,
5/ inspektor orkiestry,
6/ intendent hotelu pracowniczego
§ 18
Do zadań Impresariatu artystycznego Filharmonii należy:
- organizowanie koncertów,
- opracowywanie i realizacja wydawnictw reklamowych oraz wszelkich działań związanych z reklamą koncertów,
- sporządzanie harmonogramu pracy Impresariatu, przygotowywanie i organizacja koncertów w terenie,
- organizacja imprez o szerszym zasięgu /np. festiwale muzyczne/,
- stała współpraca z prasą, radiem i telewizją,
- współpraca z amatorskim ruchem artystycznym,
- archiwizowanie osiągnięć muzycznych,
- organizowanie warsztatów muzycznych,
- upowszechnianie działalności estradowej /recitale, kabarety, etc./.
VIII. Sekcja techniczna
§ 19
W skład sekcji technicznej wchodzą:
1/ montażyści sceny,
2/ elektryk,
3/ akustyk.
§ 20
Do zadań sekcji technicznej należy:
- organizacja obsługi sceny, konserwacja i remonty bieżące wszystkich maszyn i urządzeń,
- zabezpieczenie należytego funkcjonowania wszystkich urządzeń technicznych sceny /mechanicznych, elektrycznych, akustycznych/,
- zapewnienie właściwych warunków bezpieczeństwa osób przebywających na scenie,
- organizacja i przeprowadzanie prób technicznych,
- dbanie o porządek na scenie i jej zapleczu,
- współpraca z inspektorem orkiestry.
IX. Sekcja gospodarcza
§ 21
W skład sekcji gospodarczej wchodzą:
1/ pracownik gospodarczy, konserwator
2/ portierzy,
3/ sprzątaczki,
4/ intendent hotelu pracowniczego.
Ww pracownicy podlegają kierownikowi administracyjno-gospodarczemu.
§ 22
Do zadań sekcji gospodarczej należy:
- nadzór gospodarczy nad majątkiem ruchomym i nieruchomym Instytucji,
- prowadzenie ewidencji majątkowej,
- administrowanie nieruchomościami Instytucji,
- administrowanie budynkami Instytucji,
- zabezpieczanie transportu na wyjazdy Orkiestry,
- prowadzenie spraw związanych z remontami i inwestycjami obiektów Instytucji i nadzorowanie ich,
- dbałość o czystość pomieszczeń i warunki pracy pracowników zgodnie z wymogami BHP,
- prowadzenie hotelu Instytucji i nadzorowanie prawidłowości jego funkcjonowania,
- czuwanie nad przestrzeganiem obowiązków pracowniczych przez podległy personel,
- zaopatrywanie Instytucji w niezbędne materiały i urządzenia oraz sprzęt,
- współpraca z księgowością.
X. Kadry
§ 23
Do zadań pracownika kadr należy:
- prowadzenie indywidualnych teczek akt osobowych,
- opracowanie planów urlopów pracowniczych,
- kontrola dyscypliny pracy,
- wystawianie świadectw pracy, opinii, zaświadczeń etc.
- terminowe sporządzanie dokumentów związanych z angażowaniem pracowników,
- w tym umów o pracę oraz rozwiązywaniem tych umów,
- kontrola zgodności wynagrodzeń obowiązujących zgodnie z przepisami płacowymi,
- prowadzenie sprawozdawczości i statystyki zatrudnienia,
- prowadzenie zakładowego archiwum.
§ 24
XI. Postanowienia końcowe
Prawa i obowiązki pracowników Instytucji regulują: Regulamin Pracy, Regulamin Wynagradzania Pracowników z dn. 29.06.2005r. wraz z późniejszymi zmianami oraz Kodeks Pracy i przepisy wykonawcze do Kodeksu Pracy.
§25
Niniejszy Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem 9 lipca 2012 roku, uchylając jednocześnie poprzednio obowiązujący z dnia 8 kwietnia 2010 roku.
Słupsk, 9 lipca 2012 roku